آموزش فروش و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی Mafines

مقالات مرتبط

آموزش های مافینس

آموزش فروش بیمه عمر + روش ها و تکنیک های بازاریابی بیمه عمر

روش فروش تلفنی بیمه عمر

فروش بیمه عمر یکی از چالش هایی است که در هر فردی با یکدیگر متفاوت است. برای تغییر موضع از یک تماس به تماس دیگر، تمرکز و مهارت زیادی لازم است. یکی از مواردی که می تواند به شما در فروش بیمه عمر از طریق تلفن کمک کند رعایت نکات و تکنیک های تخصصی فروش تلفنی است. این تکنیک ها به شما کمک می کند که به چیزی فراتر از فروش یک پکیج بیمه فکر کنید.

آنها شما را وادار می کنند که در مورد رویکرد کلی خود برای فروش تلفنی بیمه و همچنین متقاعد کردن مشتریان برای خرید آن بیاندیشید. معمولا فروش تلفنی بخش بزرگی از تراکنش های تجاری را تشکیل می دهد و 41.2 درصد از فروشندگان معتقدند تلفن همچنان هم مفیدترین ابزار آنها برای فروش است.

علی ‌رغم اینکه رسانه ‌های دیجیتال و اجتماعی فضای تبلیغاتی بسیار زیادی را به خود اختصاص داده اند، این ارتباط انسانی است که واقعاً افراد را به فکر خرید می‌اندازد، و هیچ راهی بهتر از برقراری تماس ‌های تلفنی برای ایجاد چنین ارتباطاتی وجود ندارد.

البته، صرف تماس با مشتریان احتمالی منجر به افزایش قابل توجهی در میزان فروش شما نخواهد شد. باز هم، این شما هستید که باید با افراد مختلف ارتباط برقرار کنید، نه اینکه تنها محصولاتی را به آنها معرفی کنید که قصد فروش آنها را دارید.

ترفند واقعی برای فروش بیمه از طریق تلفن یا هر وسیله دیگری واقعاً این است که بتوانید اعتماد مشتریان بالقوه خود را جلب کنید و خود را به بهترین فروشنده تلفنی بیمه تبدیل نمایید. تیم مافینس آموزش فروش بیمه عمر به شما یاد می دهد که چگونه بتوانید از طریق فروش تلفنی محصولتان را ارائه دهید.

تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر

از طرفی هر یک از مشاغل تکنیک های ویژه خود را دارد که در صورتی که آنها را به خوبی بیاموزید و به کار ببرید، به بهترین فرد در حرفه خود تبدیل خواهید شد. فروش تلفنی نیز دارای تکنیک هایی است که در صورتی که آنها را به درستی بیاموزید و در تماس های تلفنی خود با مشتریان از آنها کمک بگیرید می توانید در مدت کوتاهی شاهد افزایش فروش خدمات خود به مشتریان باشید.

کسب مهارت ها و دانش برقرای یک تماس تلفنی تاثیرگذار می تواند افراد مختلف را تشویق کند که به شما گوش دهند. آنها همچنین متقاعد خواهند شد که خدمات بیمه ای که به آنها ارائه می دهید را به راحتی از شما خریداری کنند.

با این حال، عکس آن نیز صادق است. در صورتی که تکنیک های فروش تلفنی را نادیده بگیرید، به راحتی می توانید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید.

فراگیری تکنیک های فروش تلفنی بسیار ساده است. تنها با تمرین چند نکته ساده می توانید به بهترین فروشنده تلفنی تبدیل شوید. در ادامه تکنیک هایی را به شما می آموزیم که به شما در متقاعد کردن مشتریان برای خرید بیمه عمر از طریق تلفن کمک می کند.

 

چگونه تلفنی بیمه عمر بفروشیم
چگونه تلفنی بیمه عمر بفروشیم

تکنیک شماره یک فروش تلفنی: فضای خود را سازماندهی کنید

به طور معمول می توان گفت که موفقیت شما در فروش تلفنی بیمه می تواند قبل از اینکه حتی اولین تماس را برقرار یا دریافت کنید، آغاز شود. برای درک بهتر این موضوع، ابتدا نگاهی به محیط اطراف خود بیندازید و سپس این سوالات را از خود بپرسید.

آیا میز شما با کاغذ و فنجان قهوه پوشیده شده است؟ یا یک میلیون پنجره باز در لب تاپ یا کامپیوتر خود دارید؟ از نرم افزار مدیریت تماس برای کمک به مدیریت تماس های خود استفاده می کنید؟

بدیهی است که سازماندهی مناسب یکی از مهمترین نکات در فروش تلفنی محسوب می شود، زیرا حال و هوای محیط اطراف می تواند به سادگی به فرد انتقال پیدا کند. شماره ‌گیر اتوماتیک به ویژه برای پیگیری تماس با کلیه مشتریان، یک ابزار کارآمد و پرفایده به حساب می آید.

تکنیک شماره دو تماس تلفنی: مخاطبان خود را بشناسید

دومین گام برای افزایش فروش تلفنی بیمه عمر شناسایی مخاطبان خود است. بدین معنی که قبل از تماس با مشتری بالقوه سعی کنید اطلاعات جامع و مفیدی در مورد فردی که با او تماس می گیرید کسب نمایید.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم افراد با یکدیگر متفاوتند و هر یک از آنها شرایط خاص خود را دارد، بنابراین نباید سعی کنید که بیمه عمر را با یک شیوه و ادبیات یکسان به کلیه افراد بفروشید.

افراد مختلف نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین توصیه می کنیم قبل از برقراری تماس تلفنی، در مورد مشتریان احتمالی خود به خوبی تحقیق کنید. توصیه می کنم همواره برای برآورده کردن نیازهای آنها آماده باشید. گاهی اوقات ممکن است برخی از افراد در مورد برخی خدمات بیمه شکوه داشته باشند، بنابراین بهتر است خود را برای پاسخگویی به اعتراضات آنها آماده کنید.

نکته شماره سه فروش تلفنی: با مشتری های بالقوه خود ارتباط برقرار کنید

یکی از مهمترین نکاتی که همواره متذکر می شوم این است که برقراری ارتباط یکی از موفق ترین شیوه های فروش تلفنی است. در صورتی که تنها در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهید صحبت کنید، نمی توانید با افراد ارتباط برقرار کنید.

برای ایجاد ارتباط موفق با مشتریان سعی کنید در تماس خود چند سؤال شخصی از آنها بپرسید. از طریق مطرح کردن سوالات شخصی می توانید کمی به آنها نزدیک شوید، اما این نکته را در نظر بگیرید که باید همواره طبیعی به نظر برسید.

برای ایجاد یک ارتباط موثر می توانید در مورد مهمترین مسائل از آنها سوالاتی بپرسید. در صورتی که مشتری بالقوه شما دارای فرزند یا فرزاندانی است، ارائه بیمه عمر به آنها می تواند یک پیشنهاد مناسب باشد. همچنین می توانید پیشنهاداتی در مورد بیمه سرمایه های آنان به مشتریان خود ارائه دهید.

به مشتریان خود فرصت دهید تا با طرح سؤالات باز، از نگرانی های خود بکاهند. همچنین این کار به درگیر کردن آنها با موضوعاتی که مطرح می کنید، کمک می کند.

تلفنی بیمه عمر بفروشیم
تلفنی بیمه عمر بفروشیم

تکنیک شماره چهار فروش تلفنی: تماس خود را به طور خلاصه آغاز کنید

معمولا نحوه آغاز کردن مکالمه می تواند تعیین کننده شکست یا موفقیت شما در مجاب کردن مشتری برای خرید بیمه عمر باشد. بنابراین توصیه می کنیم تماس خود را به صورت مختصر آغاز کنید، اما توجه داشته باشید که باید یک اسکریپت موثر و قوی را قبل از تماس تدوین کنید.

نکته بعدی که باید در نظر بگیرید این است که مدت زمان زیادی را صرف معرفی خود نکنید. پس از معرفی خود به صورت مختصر، سعی کنید یک سوال تاثیرگذار از مشتری بپرسید و آن را به یک مکالمه دوستانه و موفق تبدیل کنید.

تکنیک شماره پنج فروش بیمه عمر تلفنی: به مشتریان بالقوه خود اطمینان دهید که به صحبت های آنها گوش می دهید

هنگامی که با مشتری خود تماس می گیرید، سعی کنید که آنها را با موضوع مورد بحث درگیر نمایید و هنگامی که آنها صحبت می کنند، با بیان کلماتی به آنها نشان دهید که به خوبی به آنها گوش می دهید.

استفاده از کلماتی نظیر، آه، درست است و غیره به مشتریان احتمالی شما اطمینان می دهد که به دقت به آنها گوش می دهید و متوجه می شوید که آنها چه می گویند. کلیه این تکنیک ها  به شما کمک می کند که همدلی خود را با مشتریان نشان دهید.

تکنیک شماره شش فروش تلفنی: مانند یک مشاور رفتار کنید نه یک فروشنده

از طریق ایجاد اعتماد سعی کنید از مشکلات مشتریان بالقوه خود مطلع شوید. پس از اطلاع از مشکلات آنها اکنون مانند یک مشاوره زبده باید راه حلی برای مرتفع کردن مشکلات آنها ارائه دهید.

سعی کنید قبل از تماس برای کلیه سوالات مشتری احتمالی، پاسخ هایی را آماده نمایید. به عنوان یک مشاور، مشتریان به طور مکرر به شما مراجعه می کنند. این می تواند فروش تلفنی بیمه عمری که به آنها ارائه می دهید را افزایش دهد.

تکنیک شماره هفت فروش تلفنی: به کلمات خود توجه کنید

در فروش تلفنی، اولین و مهم‌ترین ابزاری که در اختیار دارید کلمات شما هستند. با توجه به شروع تماس تلفنی که دارید خودتان متوجه می شوید که آیا توانسته اید ترفند جذب مشتری و متقاعد کردن او را به نحو احسنت اجرا کنید. اینگونه شانس بیشتری برای ارائه محصول یا خدماتتان در اختیار دارید.

انتخاب کلمات مناسب می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد. عباراتی وجود دارند که می تواند به شانس شما برای بستن یک قرارداد بیمه آسیب برساند. بنابراین سعی کنید اسکریپت استاندارد موثری تهیه کنید.

از کلمات واضح و قاطع همراه با لحنی پر از اعتماد به نفس شروع کنید و محصول خود را با صداقت معرفی کنید. به هیچ عنوان از اصطلاحات تخصصی استفاده نکنید تا مشتری شما سردرگم نشود. همچنین از کلماتی استفاده کنید که اشتیاق شما به محصولتان مشخص باشد و از کلماتی استفاده کنید تا احساسات مثبت مشتری شما برانگیخته شود.

نکته شماره هشت فروش تلفنی: تماس خود را پیگیری کنید

اغلب فروش ها در یک تماس تلفنی انجام نمی شود. بنابراین توصیه می کنم از نرم افزارهای مدیریت تماس برای پیگیری تماس های خود با مشتریان استفاده کنید.

چگونه تلفنی بیمه عمر بفروشیم مافینس
چگونه تلفنی بیمه عمر بفروشیم مافینس

نکته شماره نه فروش تلفنی: به مخاطب خود احترام بگذارید

گاهی اوقات، فردی که تلفن را برمی دارد، فرد مورد نظر شما نخواهد بود، ممکن است این فرد منشی شرکت یا یکی از بستگان سرپرست خانواده باشد، بنابراین به فردی که با آن ارتباط برقراری می کنید به اندازه مشتری با احترام رفتار کنید. اهمیت این افراد کمتر از تصمیم گیرنده نهایی نیست.

این افراد ممکن است در فیلتر کردن تماس‌ های ناخواسته یا قضاوت در مورد فروشندگانی که قصد دارند با رئیس آنها ارتباط برقرار کنند، نقش مهمی داشته باشند. از این رو، توصیه می کنم در رویکرد خود مؤدب اما قاطع باشید.

سخن پایانی

در این مقاله با تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر آشنا شدید. در صورتی که مایلید به یک فروشنده تلفنی بیمه عمر موفق تبدیل شوید، به سایت مافینس مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازها: 4.1 / 5. تعداد رأی‌ها: 7

کسی امتیازی ثبت نکرده! اولین نفر باشید!

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر