آموزش فروش و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی Mafines

مقالات مرتبط

آموزش های مافینس

تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر

تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر

تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر

در صورتی که تصمیم دارید محصولات نامشهود مانند انواع بیمه را بفروشید، باید بدانید که فروش این قبیل محصولات مانند فروش کیف، کفش یا ماشین ساده نیست. یکی از دلایل آن این است که نمی‌توانید با ادعای اینکه بیمه ای که ارائه می دهید واقعا به نفع مشتریان است، خریداران بالقوه بیمه را متقاعد کنید که قرارداد بیمه را با شما امضا کنند.

به طور معمول، بیمه یک خدمات محافظتی در برابر وقایع ناگوار است و هیچ یک از افراد هرگز آرزوی چنین رویدادی را ندارند که خود را راضی کنند از مزایای سرمایه گذاری خود در آینده بهره مند شومد. بنابراین می توان گفت که همواره رویکرد کاملا متفاوتی برای فروش بیمه عمر باید داشته باشید.

سایت مافینس در این مقاله به نکات و تکنیک های مفید فروش تلفنی بیمه عمر برای جلب مشتریان بیشتر می پردازد. اما ابتدا اجازه دهید نگاهی به نمایندگان فروش تلفنی بیمه بیندازیم.

پیشنهاد ما مطالعه :

نمایندگان خدمات مشتری یا نمایندگان فروش تلفنی بیمه

معمولا شرکت های بزرگ بیمه، تماس با مشتریان را به مراکز تماس برون سپاری می کنند. هر زمان که درخواستی در وب سایت آنها ثبت می شود، باید مشتریان را در مورد به روز رسانی یا تمدید بیمه نامه ها آگاه کنند، بنابراین بیمه گذاران این کار را به نمایندگی های مرکز تماس واگذار می کنند.

به علاوه، هر شرکت بیمه به یک واحد خدمات مشتری فعال نیاز دارد. این تیم بر حفظ رابطه طولانی مدت با مشتریان نظارت دارد. شما می توانید این واحد را به عنوان پل ارتباطی بین مشتریان و شرکت در نظر بگیرید. هدف آنها اطمینان از رضایت مشتریان است. در ادامه تکنیک فروش تلفنی بیمه عمر را به شما آموزش خواهیم داد.

تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر
تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر

شیوه های فروش تلفنی بیمه نامه

فروش بیمه می تواند از طریق شیوه های مختلفی انجام شود. یکی از بهترین شیوه های فروش بیمه، فروش تلفنی است. در صورتی که قصد دارید از طریق تماس های تلفنی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید، لازم است تا با برخی از موثرترین شیوه های ارتباطی آشنا شوید. در ادامه برخی از مهارت هایی که برای فروش موفق بیمه عمر به شما کمک می کند، آورده شده است.

مهارت های ارتباطی خوب بخش مهمی از موفقیت هر شرکتی به حساب می آید. بسیاری از افراد تصور می کنند که مهارت های ارتباطی خوبی دارند. اما آزمایشات عملی ثابت خواهد کرد که آنها نیاز دارند تا در این مورد آموزش های بیشتری را پشت سر بگذارند، به ویژه در مورد فروش بیمه نامه هایی مانند بیمه عمر که افراد را به طور احساسی تحت تاثیر قرار می دهند.

کسب مهارت های بین فردی برای کلیه افراد در بخش فروش یک امر ضروری محسوب می شود. همچنین بهره مندی از این مهارت ها به تعیین علایق و نیازهای مشتریان بالقوه کمک می کند. به این ترتیب، نمایندگان فروش تلفنی می توانند به سرعت و به راحتی بهترین راه حل را به کار بگیرند.

 

نکات موثر و موفقیت آمیز فروش تلفنی بیمه عمر

احتمالا از خود می پرسید که چگونه می توانید از طریق تلفن فروش بیمه عمر بیشتری داشته باشید؟ همچنین چگونه می توانید مشتریان خود را متقاعد کنید که از شما بیمه عمر خریداری نمایند؟

برای انجام این کار تنها لازم است بدون استفاده از اصطلاحات و واژگان بسیار زیاد به مشتریان بالقوه خود گوش دهید. به منظور تاثیر بیشتر بر مشتریان خود بهتر است که همواره یک برنامه از پیش تعیین شده و یک متن پایانی برای مکالمه خود داشته باشید.

قبل از برداشتن تلفن اطمینان حاصل کنید که کلیه چیزهایی که برای تماس لازم است را در مقابل خود دارید.

و به یاد داشته باشید، هرگز نباید تسلیم نشوید.

فروش بیمه از طریق تلفن می تواند کار دشواری باشد. بنابراین لازم است که حتی پس از دریافت پاسخ منفی از طرف مشتریان با پشتکار بیشتری به کار خود ادامه دهید.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که نمی توانید در هر تماس یک قرارداد بیمه را امضا کنید. برخی از مشتریان بالقوه برای تبدیل شدن به خریداران بیمه به صرف زمان بیشتری نیاز دارند. با این حال، با کمی دانش و با کمک فن آوری مدرن، می توانید آمار فروش خود را افزایش دهید.

تکنیک های فروش تلفنی بیمه
تکنیک های فروش تلفنی بیمه

نکات مهم برای بستن قرارداد بیمه عمر از طریق تلفن

  • با دقت گوش کنید و آنها را درگیر نمایید
  • از به کار بردن اصطلاحات و واژه های عامیانه خودداری کنید
  • برای تماس آماده باشید
  • طرح خود را اسکریپت کنید
  • خود را به عنوان یک متخصص فروش تلفنی بیمه تثبیت کنید
  • با مشتری بالقوه خود ارتباط برقرار نمایید
  • نشان دهید که به آنها گوش می دهید

 

با دقت گوش کنید و آنها را درگیر نماید

هر بار که با مشتری بالقوه یا مشتری فعلی خود تماس می گیرید به دقت به فرصت های جدید گوش دهید. این سوالات را می توانید در مورد بیمه مطرح کنید:

در مورد سرگرمی های آنها بپرسید، برای مثال، ممکن است به بیمه موتور سیکلت یا بیمه ورزشی نیاز داشته باشند. در صورتی که مشتری بالقوه شما دارای فرزند یا فرزاندانی است، ارائه بیمه عمر به آنها می تواند یک پیشنهاد مناسب باشد. همچنین می توانید پیشنهاداتی در مورد بیمه سرمایه های آنان به مشتریان خود ارائه دهید.

به مشتریان خود فرصت دهید تا با طرح سؤالات باز، از نگرانی های خود بکاهند. همچنین این کار به درگیر کردن آنها با موضوعاتی که مطرح می کنید، کمک می کند.

شما همچنین مایلید به سرنخ هایی در مورد اینکه چه چیزی بر تصمیمات خرید آنها تأثیر می گذارد دست پیدا کنید. همواره این نکته را در نظر بگیرید که کلیه مشتریان بالقوه به دنبال پایین ترین قیمت ها نیستند. برخی از آنان بیشتر نگران رتبه ‌بندی ‌ها یا گزینه ‌های فناوری فعلی هستند.

تکنیک های فروش تلفنی بیمه مافینس
تکنیک های فروش تلفنی بیمه مافینس

از به کار بردن اصطلاحات و واژه های عامیانه خودداری کنید

صحبت کردن با فروشنده ای که به زبان دیگری صحبت می کند، امری غیرعادی است. بنابراین بهتر است اصطلاحات ویژه صنعت بیمه را در مکالمات بکار ببرید و با عباراتی صحبت کنید که خریداران بتوانند کاملا آنها را درک کنند.

هنگام تماس با مشتری احتمالی از زبان حرفه ای استفاده کنید و از زبان عامیانه خودداری نمایید. چنانچه این یک جلسه حضوری بود، امکان داشت با ظاهر کاملا آراسته ای با مشتریان خود ملاقات کنید، برای افزایش اعتبار خود از طریق تلفن نیز باید با همان آراستگی ظاهر ‌شوید. افراد مایلیند از افراد باهوش و مطمئن خرید کنند.

 

برای تماس تلفنی آماده باشید

لازم است برنامه خود را تمرین کنید، و این را مد نظر داشته باشید که در مقابل رقبای خود در کجا ایستاده اید، هر آنچه در مورد فروش به دستتان می رسد را بخوانید و از فروشندگان بیمه با تجربه تر راهنمایی بخواهید.

چنانچه دقیقاً بدانید چه بگویید و چه زمانی باید آنها را به زبان بیاورید، احتمالاً یک تماس موفق خواهید داشت.

 

طرح خود را اسکریپت کنید

یک اسکریپت فروش مکتوب از آنچه باید به مشتریان بالقوه خود بگویید تهیه کنید. می‌توانید اسکریپت را تغییر دهید تا با لحن مخاطبتان مطابقت داشته باشد، اما باید از صدای خود به گونه ای استفاده کنید که مانند یک صدای ضبط شده یکنواخت صحبت نکنید.

بهتر است که قبل از تماس تلفنی خود را کاملا آماده کنید. همچنین، اسکریپت خود را چند بار قبل از تماس با مشتری خود تمرین کنید.

 

خود را به عنوان یک متخصص تثبیت کنید

هنگامی که بیمه عمر را از طریق تلفن می فروشید، این نکته را در نظر داشته باشید که ایجاد اعتبار و اطمینان بسیار مهم است. مشتریان بالقوه شما باید بدانند که از یک متخصص خرید می کنند که می تواند کلیه اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه دهد.

هنگام صحبت با یک مشتری احتمالی از طریق تلفن، سوابق، زمینه های تخصص و اعتبار خود را توضیح دهید. تثبیت تخصص خود به آنها کمک می کند بیشتر به شما اعتماد کنند.

اعتبار شما به عنوان یک متخصص به ویژه در مورد فروش بیمه عمر صدق می کند. این یک تصمیم بزرگ است، بنابراین افراد تمایل دارند از کسی خرید نمایند که می‌توانند به او اعتماد کنند.

 

با مشتری بالقوه خود ارتباط برقرار کنید

اولین گام برای ایجاد اعتماد، ایجاد رابطه و ایجاد یک محیط راحت است که به مشتریان بالقوه اجازه می دهد که صحبت های خود را بازگو کنند، کلیه نگرانی های خود را بیان نمایند و در مورد آنچه نیاز دارند بشنوند، صداقت وجود دارد.

زمانی که تماسی را آغاز می کنید، همواره لبخند بزنید، زیرا حتی چنانچه مشتریان بالقوه شما را نبینند، می توانند صدای خندان شما را بشنوند. در نتیجه، شما مانند یک دوست جلوه خواهید نمود و مشتریان احتمالی شما، احساس آرامش خواهند کرد.

 

به آنها نشان دهید که به صحبت های آنها گوش می کنید

هنگامی که مشتری شما در حال صحبت است،  با بیان کلماتی مانند آه، درست است، مم و غیره به آنها نشان دهید که به صحبت های آنها گوش می دهید.

استفاده از همان کلمات، به ویژه صفت هایی که مشتریان احتمالی شما استفاده می کنند، به آنها نشان می دهد که به دقت گوش می دهید و متوجه می شوید که آنها چه می گویند. کلیه این تکنیک ها  به شما کمک می کند که همدلی خود را با مشتریان نشان دهید.

 

سخن پایانی

در این مقاله با تکنیک های فروش تلفنی بیمه عمر آشنا شدید. در صورتی که مایلید به یک فروشنده تلفنی بیمه عمر موفق تبدیل شوید، به سایت مافینس مراجعه کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازها: 1.3 / 5. تعداد رأی‌ها: 3

کسی امتیازی ثبت نکرده! اولین نفر باشید!

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر