آموزش فروش و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی Mafines

مقالات مرتبط

آموزش های مافینس

آموزش کلاس فروش تلفنی در شیراز

آموزش کلاس فروش تلفنی در شیراز

بدون شک دلایلی وجود دارد که فروش تلفنی همچنان یکی از بهترین شیوه های فروش محسوب می شود.  اگرچه احتمالا تصور می کنید یک تماس سرد تنها یک تیر در تاریکی است، اما این شیوه همچنان شانس بیشتری برای فروش محصولات یا خدماتی که تصمیم دارید به مشتریان بالقوه خود بفروشید یا ارائه دهید در اختیار شما قرار می دهد.

اکنون ممکن است از خود بپرسید تماس سرد چیست؟ تماس سرد یا همان کُلد کال یک نوع شیوه بسیار تاثیر گذار برای برقراری تماس با مشتریان بالقوه است. اگرچه نام آن قدری دلسرد کننده به نظر می رسد یا به قول انگلیسی زبان ها رَپیتیشِن (شهرت) بدی را یدک می کشد و به اصطلاح نوتوریِس (بدنام) است، اما در صورتی که بتوانید آن را به درستی انجام دهید، می تواند به کسب و کار شما کمک بسیار زیادی کند.

ترفندها و نکاتی برای برقراری یک تماس سرد وجود دارد که چنانچه قصد دارید به یک فروشنده موفق تلفنی تبدیل شوید باید آنها را به خوبی بیاموزید. در این مقاله که توسط سایت مافینس تهیه شده است، سعی می کنیم تاکتیک های موفقیت آمیز یک تماس تلفنی سرد را به شما آموزش دهیم. بنابراین توصیه می کنم این مقاله را مطالعه نمایید و برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق سایت مافینس با ما در ارتباط باشید.

 

اهمیت آموزش کلاس فروش تلفنی

مشکل این است که اغلب افراد نمی دانند چگونه از طریق تلفن محصولات خود را بفروشند یا خدمات خود را به مشتریان ارائه دهند. معمولا افرادی که تلفن را برای فروش محصولات یا ارائه خدمات انتخاب می کنند برای این گونه آموزش ها وقت نمی گذارند.

به هر حال تماس سرد یک تماس مرده محسوب می شود! بنابراین به عنوان یک مدرس زبده آموزش تکنیک های فروش تلفنی به شما توصیه می کنم که به خودتان لطف کنید و روی تکنیک های تماس تلفنی خود سرمایه گذاری کنید. یادگیری مجموعه ای از مهارت های فروش تلفنی برای ردیابی سرنخ ها و بستن معاملات بزرگ تر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین یک فروشنده تلفنی بسیار موفق باید تکنیک های فروش تلفنی را به خوبی بیاموزد و آنها را هنگام برقراری تماس با مشتریان بالقوه به کار ببندد.

در ادامه مقاله تکنیک های برقرای یک تماس سرد و تبدیل آن به یک تماس موفق را شرح خواهم داد.

آموزش کلاس فروش تلفنی در شیراز
آموزش کلاس فروش تلفنی در شیراز

تماس سرد چیست و چگونه می توان آن را به تاثیرگذارترین تماس برای فروش تلفنی تبدیل کرد؟

تماس سرد از دو کلمه ترسناک برای هر نماینده فروش در صنعت تجارت تشکیل شده است. حتی برای کاریزماتیک‌ترین افراد نیز، این تماس قرون وسطایی می ‌تواند کابوس ‌های طرد، خستگی و شکست را تداعی کند.

اما آیا این تمام حقیقت در مورد یک تماس سرد است؟ تقریباً هر کسب‌ و کاری همچنان از تاکتیک‌ های تماس سرد استفاده می ‌کند، بنابراین دسترسی به سرنخ‌ های سرد همچنان هم در دنیای فروش با ارزش است. احتمالا قدری دشوار است که بپذیرید دسترسی به یک سری از اطلاعات باز و فروش مبتنی بر احساسات می تواند به طور قابل توجهی فروش شما را افزایش دهد. اما تماس سرد همچنان جایگاه مهمی در دنیای تجارت دارد.

در این بخش از مقاله، شما را با تکنیک های تماس سرد و نحوه تطبیق آن با نیازهای خود در بازار فعلی آشنا خواهیم کرد.

تکنیک های تماس سرد

به عبارت دیگر می توان گفت که تماس سرد نوعی درخواست فروش از سوی کسب و کارها به مشتریانی است که هرگز با فروشنده تماس برقرار نکرده اند. به طور کلی، تماس سرد به مکالمات تلفنی اشاره دارد، اما از نظر فنی تعاملات حضوری درب به منزل را نیز پوشش می دهد.

مسلماً، اغلب مشاغلی که امروزه از تماس سرد استفاده می کنند، دیگر به معنای واقعی این اصطلاح پایبند نیستند. با توجه به اینکه اعداد ناشناخته به طور فزاینده ای با کلاهبرداری ها مرتبط می شوند، برای شرکت ها رایج تر است که از تماس گرم (تماس از لیست مشتریان بالقوه که از طریق جمع آوری سرنخ ها به دست آمده اند) استفاده کنند.

این لزوماً به این معنی نیست که مشتری منتظر تماس شماست، اما به معنای تحقیق بیشتر در مورد تماس گیرنده، نوعی ارتباط قبلی (از طریق ارجاع، لینکدین و غیره) و افزایش احتمال عدم پاسخگویی است.

البته این سوال پیش می‌ آید که آیا تماس سرد یک تماس واقعا مرده است؟ در پاسخ خواهم گفت که مطلقاً چنین چیزی نیست. مهارت در برقراری تماس سرد تنها به آموزش تکنیک های مناسب آن نیاز دارد.

 

پیشنهاد ما مطالعه :

 

نحوه برقراری تماس سرد

مهم نیست که چه احساسی نسبت به تماس سرد دارید، واقعیت این است که آن یک بخش دائمی از جذب مشتری به حساب می آید، به ویژه برای یک شرکت تازه کار. اگرچه تماس سرد از نظر آماری کمتر از سایر تاکتیک ‌های فروش موفقیت ‌آمیز است، (حتی ماهرترین تماس‌گیرنده ‌های سرد تنها 2 درصد موفقیت دارند) اما این بدان معنی نیست که راه ‌هایی برای بهبود تکنیک ‌های تماس سرد تیم شما وجود ندارد. بنابراین اجازه دهید به چند روش برای افزایش مخاطبان تماس سرد خود، بدون اینکه بیش از حد کار کنید بپردازیم.

کلاس فروش تلفنی در شیراز
کلاس فروش تلفنی در شیراز

بهترین زمان برای تماس سرد

در صورتی که مایلید از تماس سرد برای افزایش فروش تلفنی محصولات یا ارائه خدمات خود استفاده کنید، باید از آن به صورت استراتژیک به کار ببرید. طبق یک مطالعه که به تازگی انجام شده، اواسط هفته بهترین روزها برای تماس با مشتریان بالقوه است. این کاملا منطقی به نظر می‌رسد. زیرا شروع هفته اغلب پر هیجان است. بسیاری از افراد درگیر جلساتی یا کارهایی هستند که از قبل آنها را برنامه ‌ریزی کرده اند، همچنین هیچ فردی تمایل ندارد که جمعه ‌ها را به این گونه تماس ها اختصاص دهد. بنابراین برقراری تماس با افراد در اواسط هفته به این معنی است که می توانید با آنها در زمانی که آرام و در بهترین حالت خود هستند، گفتگو کنید.

اکنون اجازه دهید به زمان نگاهی کنیم. تماس با افراد بالقوه در مدتی که آنها مشغول به کار هستند موفقیت آمیز به نظر نمی رسد. از طرف دیگر در صورتی که هنگام ناهار یا در ساعات اوج جلسه بعد از ظهر تماس بگیرید، بعید است که موفقیت زیادی کسب کنید. در عوض، بهتر است بین 10 صبح تا 11 صبح و 4 بعد از ظهر تا 5 بعد از ظهر با آنها تماس بگیرید. این زمان ها، ساعت های طلایی برای برقرای تماس با افراد مختلف هستند. از ساعت 10 تا 11، اغلب افراد در مکان های خود مستقر شده اند و به طور کلی برای صرف ناهار برنامه ریزی می کنند. همچنین افراد بسیاری در ساعات 4 تا 5 بعداظهر معمولا دست از کار می کشند، و احتمالا از یک تماس تلفنی خشنود خواهند شد.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که تماس های خود را تنها به این ساعات اختصاص دهید، با بقیه ساعات روز چه باید بکنید؟ کلیه مشتریان احتمالی شما گیرندگان تماس سرد نیستند، بنابراین تمرکز تیم فروش خود را تغییر دهید. هنگامی که روزها و یا زمان ‌هایی را برای برقرای تماس‌ های سرد تعیین می ‌کنید، تیم فروش شما از عدم پذیرش مکرر فاصله می‌گیرد و می‌تواند بر ایجاد روابط با مشتریان بالقوه ‌تر تمرکز کند. با این حال، یک تماس‌گیرنده ماهر در نهایت سبک خاص خود را توسعه می ‌دهد.

رد تماس های خود را متوقف کنید

کلیه صنعت فروش با رد تماس روبرو خواهد شد. باید بگویم که این به هیچ وجه مشکل محسوب نمی شود. قرار نیست هر فرد یا کسب و کاری محصول شما را بخواهد. صدها دلیل برای رد پیشنهاد شما برای فروش وجود دارد. با این حال، بسیاری از نمایندگان فروش برای یافتن محتمل ترین مشتری در لیست خود تلاش می کنند، زیرا آنها مصمم هستند که برنده شوند.

چنین رویکردی برای فروش بزرگ تر بسیار خوب است، اما در صورتی که راه فروش خود را با برقراری تماس با هر مشتری احتمالی باز کنید، احتمالا میزان رد تماس شما افزایش می یابد، اما این خود می تواند میزان موفقیت های شما را نیز افزایش دهد. در صورتی که احساس می‌کنید اشتیاق زیادی برای فروش دارید، می ‌توانید از شماره‌گیرهای اتوماتیک نیز برای سرعت بخشیدن به تماس ‌های خود استفاده کنید.

این یک ماراتن است، نه دوی سرعت

این نکته را در نظر داشته باشید که افراد برای تصمیم گیری به زمان نیاز دارند، به ویژه که آنها در بازار امروز دسترسی بیشتری به اطلاعات و گزینه ها دارند. شانس تبدیل مشتری بالقوه در اولین تماس به نفع شما نیست. اما خوب است. به جای تمرکز بر فروش، سعی کنید مشتری را به مرحله بعد بکشانید. چنانچه بتوانید یک قرار ملاقات یا پیگیری از یک تماس سرد اولیه تنظیم کنید، برنده خواهید شد.

فروش تلفنی در شیراز
فروش تلفنی در شیراز

بیاموزید که زیان های خود را کاهش دهید

با تمرین، می توانید بسیار سریع متوجه شوید که آیا مشتری بالقوه علاقه مند است محصول شما را خریداری کند و ارزش این را دارد که با او گفتگو کنید یا خیر. چنانچه می دانید مکالمه شما به جایی نمی رسد، آن را پایان دهید. گفتگو با مشتری احتمالی که می دانید به جایی نخواهد رسید، نه تنها اتلاف وقت آنهاست، بلکه اتلاف وقت شما نیز هست.

سخن پایانی

اکنون با برخی از مهمترین تاکتیک های برقرای تماس برای فروش محصولات یا ارائه خدمات آشنا شدید. اطلاعات بیشتر در مورد آموزش کلاس فروش تلفنی را می توانید در سایت مافینس مشاهده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رأی‌ها: 1

کسی امتیازی ثبت نکرده! اولین نفر باشید!

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر