آموزش فروش و بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین و سنتی Mafines

مقالات مرتبط

آموزش های مافینس

سوالات مصاحبه استخدام فروشنده

سوالات مصاحبه استخدام فروشنده

سوالات مصاحبه شغلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های استخدام در مشاغل مختلف می‌باشد. برای افرادی که می‌خواهند یک فروشنده استخدام کنند و یا اینکه به عنوان فروشنده استخدام شوند؛ این سوالات دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد. فرقی نمی‌کند نحوه مصاحبه شغلی به شکل کتبی و یا شفاهی باشد؛ در هر حال سوالات مصاحبه کارشناس فروش با جواب می‌تواند اطلاعات زیادی را به فرد استخدام‌کننده بدهد.

اهمیت سوالات مصاحبه استخدام فروشنده

فروشنده‌ها در کسب و کار‌های مختلف، به عنوان بخش مهمی از یک کسب و کار به حساب می‌آیند و اگر شما می‌خواهید یک فروشنده را استخدام کنید؛ با ایجاد یک پرسشنامه استخدام فروشنده می‌توانید انتخاب‌های بهتری از بین افراد متقاضی داشته باشید.

در نقطه مقابل اگر شما بخواهید به عنوان فروشنده استخدام شوید، در همان قدم اول با شناخت سوالات مصاحبه استخدام فروشنده می‌توانید توانایی‌ خود را نشان داده و شانس بیش‌تری برای به دست آوردن شغل مورد نظرتان داشته باشید. در ادامه شما را با تعدادی از سوالات پرسشنامه استخدام فروشنده آشنا خواهیم کرد که می‌تواند برای دو طرف مصاحبه اهمیت زیادی داشته باشد.

بنابراین فرقی ندارد که در جایگاه متقضی برای استخدام هستید یا فرد پرسشگر از متقاضیان، رسول ناصری با آموزش فروش در شیراز می‌تواند تمامی نکات لازم را به شما یاد دهد. همچنین امکان شرکت در دوره‌های آموزش بازاریابی حضوری نیز وجود دارد.

1) چرا این شغل را انتخاب کرده‌اید؟

این سوال می‌تواند میزان علاقه و اشتیاق فرد متقاضی را نشان دهد. دادن پاسخ‌های عمومی مانند این که من این شغل را دوس دارم نمی‌تواند چندان مناسب باشد. فردی که برای فروشندگی دارای صلاحیت بیش‌تری است در زمان پاسخ به این سوال، از شوق و علاقه خود به شغل فروشندگی و همچنین تجربیات خوشایند قبلی در این زمینه صحبت می‌کند. این پرسش می‌تواند یکی از مهم‌ترین سوالات مصاحبه شغلی به حساب بیاید.

2) دلیل ترک کردن شغل قبلی چیست؟

یکی از سوالات چالش بر‌انگیز در پرسشنامه استخدام فروشنده، دلایل ترک شغل قبلی می‌باشد. نارضایتی از شرایط؛ مهم‌ترین دلیل برای ترک مشاغل گوناگون به حساب می‌آید. اما بهتر است شخص متقاضی به این سوال به شکل هوشمندانه‌تری پاسخ دهد. به عنوان مثال می‌تواند انگیزه خود را به دست آوردن فرصت‌های جدید و بهتر عنوان کند. با چنین پاسخی علاوه بر صداقت، شخص متقاضی می‌تواند انگیزه و شوق بالا خود برای پیشرفت را نشان دهد.

3) یکی از تجربه‌های فروشتان را بگویید؟

یکی از سوالات مصاحبه شغلی برای فروشندگان می‌تواند درخواست از آن‌ها برای بازگویی یکی از تجربیات خود در مورد فروش باشد. هدف سوال‌کننده این است که بفهمد فرد متقاضی در شرایط واقعی و چالش بر‌انگیز چگونه از مهارت‌های خود استفاده کرده و فروش موفقی خواهد داشت.

فرد متقاضی هم بهتر است به جای بیان تجربیات راحت خود در فروش، از قرارداد‌ها و فروش‌های چالش برانگیز خود صحبت کند. فرد متقاضی در این قسمت می‌تواند نشان دهد که چگونه با تکیه به توانایی‌هایی که داشته یک فروش مهم را با موفقیت به انجام رسانده است.

4) در مورد بازاریابی تلفنی چه نظری دارید؟

فرقی ندارد نحوه مصاحبه شغلی به شکل شفاهی و یا کتبی باشد؛ در هر صورت کارفرمایان دوست دارند در مورد برون گرا بودن و یا درون گرا بودن فرد متقاضی اطلاعاتی را به دست بیاورند. یکی از سوالات مصاحبه شغلی که می‌تواند این موضوع را روشن کند؛ سوال پرسیدن در مورد بازاریابی تلفنی است. بسیاری از فروشندگان به دلیل داشتن شخصیت درون گرا میانه خوبی با بازاریابی تلفنی ندارند.

اما در جواب به این سوال باید هوشیار باشید؛ چرا که بیرون گرا بودن و داشتن تمایل برای بازاریابی تلفنی می‌تواند یک امتیاز مثبت برای فرد متقاضی به حساب بیاید.

5) نقطه ضعف شغلی شما چیست؟

یکی از سوالات پرسشنامه استخدام فروشنده می‌تواند سوال در مورد نقظه ضعف‌های کاری باشد. فرد متقاضی می‌تواند این سوال چالش بر‌انگیز را به یکی از نقاط قوت خود تبدیل کند. در درجه اول، پاسخ به این سوال نیازمند صداقت می‌باشد؛ چرا که اکثر فروشنده‌ها به هر حال نقاط ضعفی داشته‌اند. بهترین پاسخ برای فرد متقاضی این است که با صداقت در مورد نقاط ضعف خود صحبت کرده و در ادامه بگوید که چه تلاش‌هایی برای از بین بردن این نقاط ضعف انجام داده است.

6) واکنش شما در مقابل نه شنیدن چگونه است؟

جواب نه شنیدن یکی از بخش‌های شغل فروشندگی است. به طور قطع این موقعیت بار‌ها برای فروشندگان به وجود می‌آید و البته هیچ فروشنده‌ای از شنیدن جواب منفی خوشحال نخواهد شد. نحوه واکنش به نه شنیدن؛ یکی از سوالات مصاحبه شغلی برای فروشندگان است که فرد پرسشگر قصد دارد میزان صبر و پشتکار فرد متقضاضی را بسنجد. بهترین پاسخ به این سوال، این است که فرد متقاضی جواب دهد که مطمئنا نه شنیدن خوشایند نخواهد بود؛ اما باعث نمی‌شود که وی انگیزه و پشتکار خود را از دست دهد.

7) می‌توانی این جنس را به من بفروشی؟

در پرسشنامه استخدام فروشنده، یکی از سوالات و درخواست‌هایی که ممکن است استفاده شود؛ این است که از فرد متقاضی خواسته شود یک جنس خاص مانند یک خودکار را به طرف دیگر مصاحبه بفروشد. این درخواست به این دلیل مطرح می‌شود که آمادگی فرد متقاضی برای فروش سنجیده شود. در چنین حالتی بهتر است فرد متقاضی تعارف را کنار گذاشته، جنس مورد نظر را دست بگیرد و با اعتماد به نفس در مورد مزایا آن صحبت کند.

8) اگر مشتری از شما بخواهد قیمت را پایین بیاورید چه خواهید کرد؟

در پرسشنامه استخدام فروشنده یکی از سوالاتی که ممکن است از فرد متقاضی پرسیده شود، این است که اگر مشتری از شما بخواهد قیمت را بیش از حد معمول پایین بیاورید؛ چه واکنشی نشان می‌دهید. در جواب این سوال اگر فرد متقاضی با کاهش قیمت موافقت کند، در واقع به منافع کسب و کار ضرر‌زده و اگر هم مخالفت کند، ممکن است یک مشتری را از دست بدهد. بهترین پاسخ برای فرد متقاضی این است که بگوید با تکیه بر ویژگی‌ها و مزایای محصول، به مشتری ثابت خواهم کرد که محصول ارائه شده توسط ما ارزش قیمتی که قرار است بپردازد را دارد.

9) در مورد پورسانت و حقوق درخواستی صحبت کنید؟

در بخش پایانی سوالات مصاحبه شغلی، معمولا در مورد حقوق درخواستی سوال پرسیده می‌شود. بهترین حالت برای فرد متقاضی این است که دراین قسمت صادقانه در خواست‌های خود را مطرح کند. البته در خواست‌های مطرح شده باید به نوعی منطقی و قابل اجرا باشد. از طرف دیگر بهتر است فرد متقاضی علاوه بر منافع خود در این قسمت، به منافع کسب و کار نیز اهمیت داده و در پاسخ دادن این موضوع را نیز در نظر داشته باشد.

شما می‌توانید برای آشنایی و تسلط هر چه بیش‌تر بر سوالاتی که در استخدام از شما پرسیده می‌شود؛ دوره آموزش فروش را تهیه نمایید. برای این کار کافی است با رسول ناصری مدرس فروش جنوب کشور در ارتباط باشید.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیازها: 3.6 / 5. تعداد رأی‌ها: 7

کسی امتیازی ثبت نکرده! اولین نفر باشید!

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت
نام کاربری / ایمیل / شماره موبایل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر